Program szkolenia dwudniowego
Tematyka 2-dniowego szkolenia w zakresie zamówień publicznych dotyczy m.in. zapoznania się z całą procedurą, jaka obowiązuje podmioty zlecające postępowania przetargowe wraz z opisem przedmiotu postępowania. Uczestnicy szkolenia poznają także kryteria oceny ofert, warunki udziału i podstawy wykluczenia na podstawie nowych przepisów. Drugi dzień szkolenia z przetargów publicznych to omówienie kwestii badania i oceny ofert, wybór najkorzystniejszej oferty, podpisanie umowy, jak również zapoznanie się ze wszystkimi środkami ochrony prawnej. Dzięki tej tematyce można poznać najważniejsze aspekty prowadzenia postępowań.
Program szkolenia 2-dniowego ( .pdf )
Dzień 1
I. Nowe zasady prowadzenia postępowania i występowania w postępowaniu – cz. 1.
- 1. Od ogłoszenia o zamówieniu do składania ofert/wniosków.
- a) Ogłoszenie o zamówieniu – nowa treść, publikatory, nowe terminy,
- b) SIWZ – nowa treść konieczne zmiany w dotychczasowych SIWZ,
- c) Pytania wykonawców, odpowiedzi Zamawiających,
- d) Modyfikacje SIWZ – terminy, obowiązki.
- 2. Opis przedmiotu zamówienia na podstawie przepisów po nowelizacji:
- a) umowa o pracę podstawą zatrudnienia w zamówieniach publicznych,
- b) jednoznaczność opisu przedmiotu zamówienia,
- c) Zapewnienie równego dostępu wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia i brak nieuzasadnionych przeszkód dla otwarcia zamówienia publicznego na konkurencję.
- d) Zakaz odnoszenia :
- - do konkretnej marki lub źródła, do szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę,
- - do znaku handlowego, patentu, typu bądź konkretnego pochodzenia lub produkcji, które to odniesienie mogłoby prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania pewnych przedsiębiorstw lub produktów.
- d) oznaczenie (etykiety) - regulacja dotycząca opisu przedmiotu zamówienia,
- e) Raporty z testów, certyfikacja i inne środki dowodowe,
- f) nowe zasady dotyczące ofert częściowych,
II. Kryteria oceny ofert, warunki udziału i opis przedmiotu zamówienia na podstawie nowych przepisów. Kryteria oceny ofert na podstawie przepisów nowej Dyrektywy.
- 1. Kryteria jakości, wartości technicznej, właściwości estetycznych i funkcjonalnych, dostępności, projektowania dla wszystkich użytkowników, cechy społeczne, środowiskowe i innowacyjne,
- 2. Kryteria organizacji, kwalifikacji i doświadczenia personelu wyznaczonego do realizacji danego zamówienia,
- 3. Kryteria serwisu posprzedażnego oraz pomocy technicznej, warunki dostawy, sposób dostawy oraz czas dostawy, okres realizacji.
- 4. Kryterium kosztu – ustalenie kryterium w oparciu o rachunek cyklu kosztów życia :
- a) koszty związane z nabyciem;
- b) koszty użytkowania, takie jak zużycie energii i innych zasobów;
- c) koszty utrzymania;
- d) koszty związane z wycofaniem z eksploatacji, takie jak koszty zbiórki i recyklingu
Warunki udziału i podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie przepisów nowej Dyrektywy:
- • Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – nowe zasady kwalifikacji podmiotowej,
- • Podstawy wykluczenia – obligatoryjne, stosowane przez każdego zamawiającego,
- • Podstawy wykluczenia – fakultatywne, stosowane w przypadku wyboru przez danego zamawiającego,
- - nowe zasady potwierdzania niekaralności osób – osoby spoza zarządu,
- - nowe podstawy wykluczenia – naruszenie prawa ochrony środowiska lub prawa pracy i socjalnego przez wykonawcę,
- - opis zmodyfikowanych podstaw wykluczenia, ze wskazaniem skutków,
- • Warunki udziału – kryteria kwalifikacji - kompetencje do prowadzenia danej działalności zawodowej,v
- • sytuacja ekonomiczna i finansowa;
- • zdolność techniczna i zawodowa,
- • Sposób potwierdzania warunków udziału – składanie dowodów tylko przez wykonawcę wybranego, wypełnianie JEDZ przez wszystkich konsorcjantów i podmioty trzecie,
- • Normy zapewniania jakości i normy zarządzania środowiskowego.
- • Poleganie na zdolności innych podmiotów.
Dzień 2
- 3. Badanie i ocena ofert.
- a) Badanie dokumentów podmiotowych – wzywanie do wyjaśnienia / uzupełnienia JEDZ.
- b) Postanowienie o wyborze wykonawcy – wzywanie do złożenia dokumentów potwierdzających oświadczenia zawarte w JEDZ,
- c) Uzupełnianie dokumentów podmiotowych,
- d) Wyjaśnienia dokumentów,
- e) Wykluczenie wykonawcy z powodu nie złożenia dokumentów potwierdzających JEDZ,
- f) Rażąco niskie oferty na podstawie Dyrektywy.
III. Prowadzenie postępowania cz. 2.
- 1. Wybór oferty najkorzystniejszej, informacja dla Wykonawców.
- 2. Środki ochrony prawnej na podstawie nowych przepisów.
- 3. Podpisanie umowy – zasady sporządzania umów na podstawie nowych przepisów.
Podsumowanie i wnioski praktyczne.
Informacje
Zapraszamy Panstwa do kontaktu pod numerem telefonu:
lub poprzez nasz formularz kontaktowy