Program szkolenia jednodniowego
Podczas 1-dniowego szkolenia z zamówień publicznych uczestnicy uzyskują wiedzę na temat tego, jak przeprowadza się postępowania - od ogłoszenia informacji o zamówieniu aż do składania ofert/wniosków. Omawiamy również opis przedmiotu zamówienia obowiązujący na podstawie znowelizowanych przepisów. Przybliżamy także nowe zasady dotyczące warunków udziału w postępowaniu i wykluczenia z postępowania oraz kryteria oceny ofert, jakimi należy się kierować. Otwarcie ofert, ewentualne uzupełnienia, wybór oferty najkorzystniejszej i postępowanie do zawarcia umowy – to również zagadnienie, które obejmuje 1-dniowe szkolenie.
Program szkolenia 1-dniowego ( .pdf )
-
I. Prowadzenie postępowania – od ogłoszenia o zamówieniu do składania ofert/wniosków.
- a) Porozumiewanie się w postępowaniu, forma ofert – do października 2018r.
- b) Ogłoszenie o zamówieniu – nowa treść, publikatory, nowe terminy,
- c) SIWZ - zmiany w dotychczasowych SIWZ,
- d) Pytania wykonawców, odpowiedzi Zamawiających,
- e) Modyfikacje SIWZ – terminy, obowiązki.
-
II. Opis przedmiotu zamówienia na podstawie przepisów po nowelizacji :
- a) umowa o pracę podstawą zatrudnienia w zamówieniach publicznych,
- b) jednoznaczność opisu przedmiotu zamówienia,
- c) Zapewnienie równego dostępu wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia i brak nieuzasadnionych przeszkód dla otwarcia zamówienia publicznego na konkurencję.
- d) Zakaz odnoszenia :
- - do konkretnej marki lub źródła, do szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę,
- - do znaku handlowego, patentu, typu bądź konkretnego pochodzenia lub produkcji, które to odniesienie mogłoby prowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania pewnych przedsiębiorstw lub produktów.
- d) oznaczenie (etykiety) - regulacja dotycząca opisu przedmiotu zamówienia,
- e) Raporty z testów, certyfikacja i inne środki dowodowe,
- f) nowe zasady dotyczące ofert częściowych,
-
III. Całkowicie nowe zasady dotyczące warunków udziału w postępowaniu i wykluczenia z postępowania :
- a) Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – nowe zasady ogólne kwalifikacji podmiotowej,
- b) Nowe podstawy wykluczenia – obligatoryjne, stosowane przez każdego zamawiającego,
- c) Nowe podstawy wykluczenia – fakultatywne, stosowane w przypadku wyboru przez danego zamawiającego,
- d) Warunki udziału – tzw. „Kryteria kwalifikacji” :
- - kompetencje do prowadzenia danej działalności zawodowej,
- - sytuacja ekonomiczna i finansowa;
- - zdolność techniczna i zawodowa,
- e) znowelizowany sposób potwierdzania warunków udziału – składanie dowodów tylko przez wykonawcę wybranego, wypełnianie JEDZ przez wszystkich konsorcjantów i podmioty trzecie,
- f) nowość – możliwość żądania ISO od Wykonawcy (normy zapewniania jakości i normy zarządzania środowiskowego),
- g) nowe jednolite zasady dotyczące tzw. „podmiotów trzecich” – zasad, na których można się oprzeć, ich dokumentów, uznawania ich za podwykonawców.
-
IV. Kryteria oceny ofert na podstawie nowych przepisów.
- 1. Granice kryterium najniższej ceny.
- 2. Kryteria jakości, wartości technicznej, właściwości estetycznych i funkcjonalnych, dostępności, projektowania dla wszystkich użytkowników, cechy społeczne, środowiskowe i innowacyjne,
- 3. Kryteria organizacji, kwalifikacji i doświadczenia personelu wyznaczonego do realizacji danego zamówienia,
- 4. Kryteria serwisu posprzedażnego oraz pomocy technicznej, warunki dostawy, sposób dostawy oraz czas dostawy, okres realizacji.
- 5. Kryterium kosztu – ustalenie kryterium w oparciu o rachunek cyklu kosztów życia :
- a) koszty związane z nabyciem;
- b) koszty użytkowania, takie jak zużycie energii i innych zasobów;
- c) koszty utrzymania;
- d) koszty związane z wycofaniem z eksploatacji, takie jak koszty zbiórki i recyklingu.
- 6. Podsumowanie – jakie konstrukcje kryteriów mogą nastąpić w praktyce.
-
IV. Znowelizowane postępowanie – Otwarcie ofert, ewentualne uzupełnienia, wybór oferty najkorzystniejszej i postępowanie do zawarcia umowy.
- a) Otwarcie ofert – zmiany,
- b) Uzupełnianie, proces badania, odrzucenie ofert – zmiany.
- c) Wybór oferty najkorzystniejszej, informacja dla Wykonawców – zmiany.
- d) Środki ochrony prawnej na podstawie nowych przepisów.
-
V. Nowe zasady wpływające na realizację umowy, zmiany umowy.
- a) Zgłaszanie podwykonawców na etapie realizacji umowy,
- b) Raportowanie zatrudnienia na umowę o pracę na etapie realizacji umowy,
- c) Nowe zasady zmian umownych,
- d) „Rozwiązanie umowy” – nowa instytucja kończąca przedwcześnie umowę w sprawie zamówienia publicznego.
Informacje
Zapraszamy Panstwa do kontaktu pod numerem telefonu:
lub poprzez nasz formularz kontaktowy